Yes , but not until she has had chance to work it out or read to the end of the sentence . जी हाऋ , परंतु तब तक नहीं जब तक कि उसे यत्न करके समाधान निकालने का अवसर न मिल जाए अथवा वह उस पंइ> को आखिर तक न पढऋ ले .
2.
Yes , but not until she has had chance to work it out or read to the end of the sentence . जी हाँ , परंतु तब तक नहीं जब तक कि उसे यत्न करके समादान निकालने का अवसर न मिल जाए अथवा वह उस पंक्ति को आखिर तक न पढ़ ले ।
3.
People who wish to live in a free society are often suppressed by the middle and upper classes of society. एक खुले समाज के जीवन का यत्न कर रहे लोगों को मध्यमवर्गीय तथा वरिष्ठ नागरिकों की उपेक्षा का शिकार होना पड़ता है।
4.
Those people who are leading an open social life have to bear the refusals of middle class and upper class. एक खुले समाज के जीवन का यत्न कर रहे लोगों को मध्यमवर्गीय तथा वरिष्ठ नागरिकों की उपेक्षा का शिकार होना पड़ता है।
5.
People who are advocating the concept of an open society are facing stiff opposition from middle and old aged citizens. एक खुले समाज के जीवन का यत्न कर रहे लोगों को मध्यमवर्गीय तथा वरिष्ठ नागरिकों की उपेक्षा का शिकार होना पड़ता है।
6.
The people who wants lead their life in a global world have to become pray of the middle class and the senior citizens. एक खुले समाज के जीवन का यत्न कर रहे लोगों को मध्यमवर्गीय तथा वरिष्ठ नागरिकों की उपेक्षा का शिकार होना पड़ता है।
7.
Then he has told us that the Hindu Mahasabha is trying for the Swarajya of the first kind , i.e . , the preservation of religion and caste and the Congress is making efforts for securing the second -type of Swarajya , i.e . , to abolish one 's own caste and adopt that of another . फिर भाईजी ने हमको यह बताया है कि पहले तरह के स्वराज़्य के लिए हिंदू महासभा यत्न कर रही है , यानी अपनी जातीयता और धर्म रखने की , और दूसरे प्रकार के स्वराज़्य की कांग्रेस कोशिश करती है , यानी अपनी जातीयता मिटा दें और पराये की ओढ़ लें .